Lär dig samtalsstöd för medarbetare i kris
Ytterst handlar det om att som ledare och HR-personal bidra till att säkra lugnet hos medarbetare.
Virtuell Workshop
Lär dig samtalsstöd för medarbetare i kris
Utbildningen ger dig grundläggande principer som behöver tillämpas i samtal med människor som uttrycker oro – principer som kan införlivas i det vardagliga arbetet och i dina kontakter med medarbetare och kollegor. Syftet med workshopen är att tillhandahålla grundläggande kunskap i denna typ av samtalsstöd och att rusta deltagarna med den extra kompetensen som den aktuella situationen kräver.
Spridningen av coronaviruset berör många negativt. Många är oroliga för sig själva och sina närstående. Arbetsplatser stänger eller begränsar den fysiska närvaron vilket innebär att människor riskerar att isoleras och att misströsta.
Vi människor är i grunden rustade för att kunna klara av kriser och stress. De allra flesta behöver inte hänvisas varken till företagshälsan eller psykiatrin. Men det krävs kunskap och praktiska färdigheter för att kunna härbärgera andra människors oro och skilja mellan sunda reaktioner på stress eller oro och tecken som tyder på behov av mer professionella insatser.
Utbildningen genomförs under två timmar på videomötesplattformen Zoom. Läs hur du ansluter här...
Pris
SEK 950 exklusive moms.
Datum
21 APRIL 09.00 - 11.00
5 MAJ 09.00 - 11.00
Denna workshop kan skräddarsys och erbjudas som en intern insats, samt som en fördjupad variant med fler praktiska moment.
Kontakta Anja Sonesson Grenthe, anja.sonesson.grenthe@milinstitute.se.
Värd
Axel Carlberg
Doktor i etik och senior konsult i MiL Institute inom ledarskaps- och organisationsutveckling. Axel har långvarig erfarenhet av själavård och samtal med människor i kris. Läs mer om Axel...